Visar alla 5 resultat

  • Illumineight Academy

    Apollo 13 – an ITSM case experience

    ‘Apollo 13 – an ITSM case experience™ simulationen är en intensiv endagars workshop där ITIL V3 koncept och processer får upplevas i en interaktiv miljö. Simuleringen innehåller verkliga situation från apollo13-uppdraget och ni kommer att arbeta som ett team i rollen av Mission Control Center i Houston. Ert uppdrag är att ta hem den vingklippta farkosten och besättningen helskinnade.
    Genom simulationen …

  • Illumineight Academy

    BRM Professional

    Att vara en strategisk partner förtjänas och byggs upp genom bl a förtroende, trovärdighet och kommunikation, strategisk  partner är inte en titel eller någon vi kan bestämma att vi plötsligt är eller kan ”sälja” – det förtjänas över tid. Så länge vi arbetar med förhållandet kund – leverantör så kommer vi ha svårt att nå strategisk partnerskap just pga den historiska …

  • Illumineight Academy

    Marslander workshop

    Simuleringen handlar om att utforska och uppleva hur du kan förvandla din nuvarande IT-organisation till en mer smidig och lättrörlig organisation. Följande aspekter kommer att upplevas och diskuteras:

    • Hur kan serviceteam hjälpa och hur man skapar högpresterande team?
    • Hur kan vi visualisera vårt arbete med t ex KanBan?
    • Hur kan vi öka flödet av arbete?
    • Hur kan vi integrera leverantörer …
  • Illumineight Academy

    OBM Foundation

    Det som är mest konstant idag är förändring!
    Vi har idag en organisatorisk tillvaro som är i mer eller mindre i konstant förändring. Vi har innovation, digital transformation, nya arbetssätt, ny ramverk och modeller att förhålla oss till och vi har ISO-standarder som skall följas, vi har nya kundkrav som ställer saker på kant och vi har till råga på allt …

  • Illumineight Academy

    USM foundation

    USM är en universell metod för hantering av tjänster. Metoden tillhandahåller ett standardiserat system för tjänstehantering som en tjänsteorganisation kan använda för att hantera sina tjänster, processer, teknik och medarbetare, Systemet är baserat på en tydlig tjänstehanteringsarkitektur.